søndag 21. august 2011

Rulletrening og leik i Skodjestraumen

Jason inviterte til søndagspadling i Skodjestraumen. Jeg, Sygni, Kenneth og Jason møttes klokka 9 ved bomstasjonen. Og istedenfor å betale 60 kr for å få parkere på andre siden av bommen, så kjørte vi utover mot Utvika for å finne en plass der det kunne gå an å få parkere. Vi fant en traktorvei som tydligvis ble brukt til å dumpe søppel. Ikke store plassen, men vi fikk da plass til bilene. Spenningen var stor på om vi i det hele tatt skulle klare å rygge oss opp igjen. Men det gikk heldigvis greit!

Vi satte ut i en liten val, og det endte opp med att vi måtte dra kajakkene over litt land for å komme oss ut i fjorden.

skodjestraumen 013

Været var fantastisk. Jeg kan ikke huske att jeg har padlet på så speilblank fjord noen gang.

skodjestraumen 012

Det er også første gang jeg har sett brennmaneter i år….store var de også…

skodjestraumen 017

Vi padlet oss innover mot Skodjebruene…litt skeptisk i forhold til strømforholdene da det virket som om sjøen falt enda. Og det gjorden den.

Vi bestemte oss for å finne oss ei vik der vi kunne trene på rulle, styretak, støttetak, sculling, egenredning osv osv. Jeg klarte å rulle rulle begge veier i dag, det var deilig! Nå får jeg bare trene og trene. Merker at hoftevrikken ikke er like kraftig på den høyre siden. Det ble ikke fotografert så mye under denne seansen.

skodjestraumen 021

skodjestraumen 025

Etter en times tid padlet vi tilbake til straumen for å sjekke forholda. Og det hadde så vidt begynt å strømme vann tilbake til vika.

skodjestraumen 028

Vi tok oss en liten matbit mens vi ventet. Her kommer en liten filmsnutt fra turen. Jeg lot meg bare drive med på første turen gjennom strømmen. Da var den ikke så sterk enda….den ble sterkere og sterkere underveis. Men vi måtte dra før den ble på det kraftigste. Skal se om jeg får lagt ut flere filmer, jeg fikk ikke plass til alt på denne første. På vei tilbake møtte vi Nise. Den var vel rundt 20-30 meter fra båten min. Kom dårlig med på filmen, rakk ikke å zoome inn på den. Det artigste var att vi hørte pusten dens kjempegodt!

Skodjestraumen
Skodjestraumen frister absolutt til gjentagelse!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar