fredag 5. august 2011

Ny båt i flåten,

 

For man kan vel begynne å kalle det det snart! SmilefjesI går dro jeg og jentene ut til Tor Inge og Yst Ute Padlesport. Målet var å teste noen kajakker som kunne passe for små/ medium padlere. Vi prøvde Zegul 470 og 530, Polar og Play. Mildrid og familen kom også å padlet sammen med oss. Olea padlet også Polaren sin, og hun viste jentene litt forskjellige teknikker. Det blei en del kajakkbytter underveis, og ungene fikk prøve å bytte båt ute på vannet. Det gikk strålende!

Jeg likte best Playen og Polaren, og det samme gjorde jentene. De likte aller best Polaren, mulig att de ble litt påvirket av Olea Smilefjes som blunkerEtter en god del tenking, og en stor dose tålmodighet fra Tor Inge, så falt valget på Polaren. Den hadde litt lavere fordekk enn Playen, og den er nok litt lettere for jentene å kontrollere. (Har dessverre ingen bilder fra denne turen, da kameraet lå igjen hjemme. )

Etter en dag med husarbeid var det på tide att Arnt fikk teste Polaren. Vi fikk tlf om att det var fyr i stampen på hytta, så da var tumålet for dagen klart! Snuppa hadde så lyst å være den første til å prøve nybåten, så hun fikk padle til hytta.

polar 001

polar 003

Gemalen padlet Revalen sin. Utrolig stille på sjøen i dag!

polar 007

På hytta lå det an til å bli litt bading. Snuppa fikk prøve å velte med båten, og det gikk helt fint. Arnt ville prøve om rulla satt siden i fjor, og det gjorden den. Han testet også med polaren, og han syns den var lettere å rulle enn Revalen. Jeg prøvde meg på rulla for første gang i år, og det gikk da på ett vis. Merker att jeg gjør det feil…så her må det øves! Det hadde nok ikke gått hadde det ikke vært for att jeg har en veldig lettrullet båt!

polar 012

Første inntrykket til Arnt var att båten var alt for trang, men når han skulle padle den tilbake så endret han oppfatning. Det gikk helt fint, båten er superlett å kante og utrolig lettsvinget. Han kantet så mye att det endte opp med en velt. Og da fikk han prøve seg på cowboy redning. Og det gikk også bra! Første gang han har fått det til! Det gikk aldri i den rundbunna Revalen hans. Smilefjes som blunker

polar 022

polar 019

Den eneste som ikke fikk prøve i dag var ho mor sjøl Smilefjes som blunker Tror dette er en båt vi vil få mye glede av hele familien! Nå gleder jeg meg til å teste den i litt vind og bølger! Smilefjes

polar 024

1 kommentar: