torsdag 26. mai 2011

Kajakkhenting og padling i Kjeldsund!

Jeg har slitt med formen siden 17 mai, så det har ikke blitt noe padling med meg. Den siste uken har det også vært ganske mye dårlig vær her på sunnmøre. Med vind og regn. Hadde avtalt med Lene att jeg skulle bli med henne ut for å hente den nye kajakken hennes i går. Vi planla også å teste den ganske så fort, og så for oss en padletur i Herøy en plass.Tirsdag var det kuling og regn, men etter en rask sjekk på YR så så det ut som att været skulle bedre seg til onsdagen. Det var meldt laber bris 8m/s , sol og sky fra ettermiddagen av, så det så lovende ut. Etter en rask prat med Mildrid så fant vi ut att vi skulle padle i Kjeldsund. Der er det skjermede forhold, siden vi var litt usikker på hvordan været ville være.

Gledet meg vanvittig til å komme meg på vannet igjen. Og været var lovende det synes jeg iallefall. Ganske vindstille og pøseregn. Det ble mye babling og planlegging av turer på vei utover, Lene gledet seg stort og jeg tror jeg var like spent som henne. ;-)

Vi hadde en koselig prat med Tor Inge, før kajakken ble lastet på bilen og vi dro avgårde. Det begynte å regne igjen når vi kjørte fra Tor Inge, og Yst Ute Padlesport.


To fine kajakker på biltaket!

Ei strålende fornøyd Lene har fått kajakken på vannet, og sitter i den på sjøen for aller første gang!! Og idet hun satt seg i kajakken, brøt solen gjennom skyene! :)


Lekker båt!! Arrow Nuka i rødt og hvitt!


Og for å toppe det hele så kom det ei fin regnbue over Lene i kajakken!



Vi padlet rundt Hestholmen og på kryss og tvers mellom alle holmene utenfor. Etterpå padlet vi rundt Griseholmen, og der fant vi ei fin lita lagune hvor vi hadde en liten rast før vi skulle hjem.

Speilblankt!


Lene i nybåten!


Vi var heldig som traff på floa, for det var mange plasser vi padlet gjennom i dag som ikke hadde gått på fjøre. Vi fant bla ei fin lagune på Bakarholmen som ikke er tilgjengelig med kajakk på fjøre. Og der kom det to sauer som ville hilse på oss.


Vi padlet videre rundt ett nes, og der så vi denne henslengt oppi breget. Vi lurte litt på hvem den tilhørte, og vi kom til att kansje det var sauebonden som brukte kajakk når han skulle ut å se til sauene.

Så vi padlet videre, rundt og rundt, mellom alt som gikk an å padle mellom.


Blir mange kajakkbilder i dag gitt..hihi Ikke hver dag man får seg ny kajakk!!




Ett fint gammelt innseilingsmerke i Kvalsund. Og der kom det en padlende i den gule kajakken. Kansje vi nå skulle få løsningen på gåten?


Vi hadde oss en lang, koselig prat med denne padlende sauebonden. For konklusjonen vår var riktig den, ikke værst! Og verden er ikke stor, for han hadde søskenbarn i Askvoll som Lene hadde jobbet sammens med.


Jeg liker når det er ¨vær¨ Da er det mye fint å ta bilde av!


Det ble en liten rast i en liten Lagune forbi Grisholmen. Denne er nok helt tørrlagt når det er fjøre.
Lene som tar bilde av kajakken sin! =)


Naturlig ,japansk ¨hagekunst¨.


Obligatorisk rastebilde, mer eller mindre vellykket..hehe
Legg merke til de lekre kajakkene i bakgrunnen ;)


Lene!


To meget fornøyde jenter! Med hodet fult av planer for resten av sommeren!
Dette blir GØY!!!


Turen ble avsluttet med ei vellykket cowboyredning i nybåten, det måtte jo også testes!
Etter litt måling på kartet ser det ut som turen ble på ca 9700 m. En lang korttur, med masse snirkling, kos og gode samtaler.

Og i all trettheten og rusen etter en så bra tur, så klarte jeg å glemme både vest og padlesko i bilen til Lene..hehe Var visst ikke helt våken når vi kom tilbake sent på kvelden.

Tusen takk for turen!

2 kommentarer:

  1. så ut som en fin Tur !! Masse flotte bilder !

    SvarSlett
  2. Kjempefine bilete! No er jo eg litt ugild når det gjeld å uttale meg om naturen rundt Hestholmen då, men FINT, det er det!

    Lene såg overlukkeleg ut med den nye kajakken også! ;-)

    SvarSlett