fredag 6. mai 2011

Padletur til Emlemsanden

I dag var det nok en dag med strålende vær! Fant ut att jeg skulle ta meg en liten tur med kajakken. Kroppen var ikke helt i golage, så jeg tenkte att det skulle bli en liten tur, men der tok jeg feil..hihi

Det var så utrolig deilig å komme på vannet. Ville padle inn i Vegsundet og inn til Ramsvika. Der har jeg aldri padlet før. Været var aldeles fantastisk, og det ene tok det andre og plutselig var jeg på Emlemsanden. Veien inn var til tider tung og våt, da det var litt motvind og skvalpesjø. Brukte 3 timer inn, og 1 time tilbake..hihi  Men veien hjem var kortere og med medvind fra Emlemsanden og inn til Vegsundbroa. Turen ble på tilsammen 21.5 km.

Padleformen er bedre enn forventet. Tror jeg er klar til Turpadlelagsturene nå!

Utsikt mot Hjørundfjorden.


Sunnmørsalpene med hvite topper! Vakkert!

Himmelstigen? Syns dette var litt artig...og litt skummelt. Tror ikke jeg hadde turt å gå den trappen der..hihi

Mange flotte perler i Ramsvika.


På vei ut i Storfjorden.

Fyret på Flisneset!

Motvind og skvalpesjø. Sykkylven til høyre.

Endelig framme på Emlemsanden.

Fint motiv ja, men den lekre røde og fjellene i bakgrunnen!

På hjemveien spaknet det litt av og sjøen ble blikkstille. Solevågsferga midt i bildet, Hareidlandet i bakgrunnen.

Hjørundfjorden.

Nydelig!


1 kommentar: