fredag 29. juli 2011

Bølgejakt på Vigra 28 juli

 

Torsdag dro tre medlemmer fra TPL ut til vigra for å trene på brottpadling og surfing. Været viste seg fra sin beste side, absolutt vindstille. Ikke helt ideelt når man jakter på bølger, siden vannet var så flatt som det går an å få det. Det var også små havdønninger denne dagen. Vi padlet litt utover til vi fant brytende skjær. Vi prøvde oss først på Vestmannsholmane, men brottet der var ikke helt ideelt, bølgene bare møttes på midten så det ble ikke så mange surfbare bølger ut av det.

 

Vi flyttet oss over til Tørnesskjæra. Der var det litt bedre forhold. Både jeg og Jason klarte å velte her. Mens jeg lå og pumpet vann ut av båten så jeg en fin bølge som brøt litt lenger uta. Så da padlet vi utover til grunnen som jeg tror er Vikhunden på kartet. Bølgen der brøt veldig fint, men det var lenge mellom hver gang så vi padlet inn igjen til Tørnesskjæra. Der begynte jeg å kjenne att sjøsyken var på vei, så jeg fant ut att jeg skulle ta meg en pause oppe på skjæret. Kenneth og Jason kom etter så lunchet vi der. Det var godt å få i seg litt mat og drikke.

Når vi satt der så vi att det var blitt lavere vann, og bølgen på Vikhunden brøt jevnere. Så etter pausen padlet vi ut dit. Der fikk jeg meg ett par surfer og avsluttet turen med en velt til. Den burde jeg egentlig klart å komme meg opp igjen fra da jeg nådde bunnen med hånden, men det tenkte jeg ikke på der og da.

Dette var en super tur! Fikk brukt kroppen godt og det kjennes i dag….gangsperre i armer og ben! Fikk trent masse teknikk, støttetak og egenredning. Gleder meg til neste gang!

Vigra

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar