onsdag 15. juni 2011

Tur til notbøteriet

I dag tok jeg turen til det gamle Notbøteriet i Spjelkavika. Været var deilig; overskyet, vindstille og med litt sol innimellom. Havet var så flatt som det går an å få det. Snirklet meg innover Vegsundet og inn i Gurivika, langs Blindheimsbreivika og inn til notbøteriet. Tok en liten frukt og vannpause der før jeg padlet tilbake gjennom Tørlevika og under Tørlebrua. Vannet var skikkelig møkkete i dag, lurer på om det er all nedbøren som er årsaken. Inne i Bjørkavågen og inne i Gurivika var vannet helt brunt…har aldri sett vannet sånn før.

På Tørla fant jeg meg ei fin lita sandstrand, og der prøvde jeg meg litt på rulla. Den fikk jeg ikke til…hehe Har nok mistet teken i vinter. Prøvde meg på litt sculling og static brace også, mer eller mindre vellykket. Her må det øves!!

Turen ble på rundt 12 km i dag…akkurat passe og i rolig tempo!

Det ble fotografert litt denne gangen også Smilefjes Mer tekst på bildene Smilefjes

 

4 kommentarer:

  1. Vært en flott dag idag så tenker at turen var fin:)) kjente det klødde i padlehanda i kveld. Nydelig sjø ute i havet:))

    Vi må så absolutt ha oss en kveldstur sammen:))

    SvarSlett
  2. Ja det er helt sikkert....Blir nok fint i kveld også....men gubben skal på AaFK kamp :P

    Kveldsturer må vi få til! :)))

    SvarSlett
  3. Har også merka meg at sjøen er skiten.. Kanskje det er den høge floa den siste tida som gjer det?

    SvarSlett
  4. Hmmm ja kansje det...jeg har iallefall ikke sett den sånn før. Det er ikke så fristende å bade på stranda nedi bukta her når sjøen er helt brun. :P

    SvarSlett